Thanks SWM



SALAM.


Hari tu ada gosip dengan kengkawan kat dalam kelass. *Opps kita bukan bergosip pasal retisss okayh ! Tetiba terbukaklah cerita pasal tong sampah. Tong sampah pun jadiklah ekk. Biasalah, isu-isu semasa pun kak jemah ni kena amik tahu. kalau tak, ibarat katak duk bawah tempurunglah jawabnya.


Mariah: Pija, rumah awak ada dapat tong sampah free tak ?
Kita: Ehh, takde dapat pun. Bila masa pulak dapat tong sampah free nie? 
Mariah: Laaaa, takde ker ? Taman kita dapat.
Kita: Ehh, tak aci cenggini. Nnti balik kita tnya ayah kita..


**Bila kat rumah **

Kita: Ayah, taman kita takde dapat tong sampah free ker ? 
Ayah: Entahlah.
Kita: Jadi ayah tahulah ada dapat tongsampah free tu ?
Ayah: Tahulah. Mungkin dyeorang ikut giliran kot.
Kita: Eh, boleh pulak macam tu.



Dua hari lepas ada dapat borang untuk ambil tongsampah free. Akhirnya ! Dapat jugak . So, tadik pergilah teman ibu ambil tong sampah kat taman depan taman kita. Carik punya carik, jumpalah lokasinya. Lepas tuh tengok, pehhhhh. Ramai orang seyh. Beratur panjang pulak tu. Macam amik BRIM pulak. 


Beraturlah, bu



Selamat Datang.


Selamat tinggal tong sampah lama. welcome new's. Lepas ini bandar Muar boleh bersih, cantik. Kalau kotor jugak, tak tahulah. Tempat korang ada dapat tongsampah free tak ?


Nota Comel: Biasa-biasakanlah diri tu dengan buang sampah ke dala tong sampah. Jangan sibuk dok campak sana sini. Dunia ini bukan kita punya sorang. Ingat !!






Comments

waddah jannah said…
kami kat srawak ni xda pun,,:(
Zamani Abe said…
ada kmdhn mcm ni, senang :)
intan izwani said…
wah.. hehe bagus la.. kalau buang smpah merata jgk taw la kn. diorg ni skrg mmg xpndai guna tong sampah.. kadang tong sampah dpn mata tp dia buang sampah merata... hurm.. apa pun xboleh hikhik
Izzah Azizah said…
wow ! bukan senang nak dapat tong sampah free nie. besar pulak tue. okeylah untuk kebersihan bersama kan :)
Nick Nashram said…
dah dpt tong smph free nati mnggu depan nak g tngk la..bandar muar bersih ke tak..heheh

Popular posts from this blog

Barang-barang yang perlu dibawa ke kolej profesional MARA (CHECKLIST)

Syawal yang Hilang

New Year Giveaway by MF